středa 9. srpna 2017

SEBELÁSKA

"Ani nevíte, jaký jsem dřív měla deprese. Deprese z toho kdo jsem, co dělám, jak vypadám, jak přemýšlím. Když už se zdálo, že to bude fajn a problém, který jsem se sebou měla zmizel, stačila chvilička a zase se objevil. Nebo jsem si našla něco dalšího. Koukala jsem na sebe do zrcadla a bylo mi k pláči. Sledovala jsem svoje tělo a sama sebe jsem se ptala, jestli někdy budu vypadat "normálně". Jestli se na sebe někdy do zrcadla usměju, jestli dokážu z bytu vyjít bez tuny make-upu a jestli vůbec někdy dospěju k tomu, abych se neustále nekritizovala. Neříkám nic, jsou momenty a situace, kdy občas nechtěně zabrousím do dřívějšího myšlení o mě a mém těle, ale stává se to už jen zřídka a výjimečně. Dneska už vím, že jsem to já. Taková jaká jsem. Nikdy nebudu někdo jiný, ale můžu denně pracovat na tom, abych byla lepším člověkem. Touhle slohovkou chci říct, že mít se rád a najít si cestu sám k sobě je nesmírně důležité k tomu, aby člověk mohl být šťastný. Ale můžu Vám taky upřímně říct, že je to hrozně náročný. Ovšem stojí za to, abychom bojovali sami v sobě, jelikož pak konečně zjistíme, že nejsme sami sobě nepřítelem, ale naopak nejlepším přítelem."
Tak tohle napsala Péťa Elblová ke své fotce na instagramu. Takhle jako Péťa jsem to měla taky, a tak mě napadl článek na téma sebeláska.♥ 
KLÁRA NĚMCOVÁ
 SEBELÁSKA je pojem, který mnoho lidí nemá rádo. Lidé spíše preferují slovo sebevědomí. Přitom sebeláska je tak důležitá! Snad nejdůležitější. Člověk se musí mít rád takový jak je. Nikdo nejsme dokonalý! To je třeba si uvědomit. Kdysi jsem měla se sebeláskou problém, ale to jsem byla mladší a taky jsem vše chápala úplně jinak. A jak to beru dnes? Snažím se mít rád sebe takovou jaká jsem. I když nejsem spokojená s mojí postavou a nejsem dokonalá, tak se mám ráda takovou jaká jsem. Člověk se musí naučit mít rád sám sebe a to je hodně těžké. Kdysi jsem dávala na názory ostatních. No né ostatních, ale spíš takové ty "rady" od kámošek. Vlastně kámošek ne, byly a jsou to falešné kámošky. Ať už mi řekly cokoli, tak jsem jejich názor brala vážně a vždy jsem se s tím snažila něco udělat. Byla jsem smutná z toho všeho. Zkrátka nesnášela jsem se. ( Pro některé. Upřímný názor beru, ale od pravých kamarádů a né od těch falešných. Názory jsou mi ukradené. Jsem taková, jaká jsem! :) To je to důležité! )
KLÁRA NĚMCOVÁ
Teď jsem ale zjistila, že člověk se musí mít rád, takový jaký je. Ať už má nějaké to  kilo navíc, at už je takový či makový, prostě musíme se mít rádi. Je to hodně důležité, protože každý má něco na sobě čeho si musí vážit. Někdo má krásné oči, někdo má krásné dlouhé nohy. Každý máme na sobě něco čeho si vážíme.
Navíc já osobně vidím velmi zásadní rozdíl mezi pojmy sebevědomí a sebeláska.
Sebevědomý člověk je ten, kdo je schopný se o sebe postarat, postavit se za své názory a jít si za svými cíli.Proč se tolik lidí bojí slov sebeláska a milovat? A ještě ke všemu milovat sebe? 
KLÁRA NĚMCOVÁ

Stačí jen poslouchat, jak lidé o sobě mluví.
Často padají slova sebekritiky:
„Ano, to jo, ale kdybych byla taková, pak by to bylo všechno jednodušší.“
„Kdybych já tehdy neudělala to a to, tak by se tato situace nikdy nestala.“
„Nemám nikoho, kdo by mě měl rád.“
„Jsem pořád tak sama.“
Zdá se vám to povědomé? Říká se, že jsme sami sobě tím největším kritikem. A bohužel je to pravda.
Často se kritizujeme tak moc, že naše nízké sebevědomí a nedostatek sebelásky jsou prostě nevyhnutelné.
 Sebeláska je velmi důležitá, a proto se jí musíme „naučit“. To proto, že nás to nikdo nenaučil. Od mala jsme slýchaly, že jsme takové nebo makové, že máme velký zadek nebo malá prsa. Proč to tak je, nevím, ale často nám takto pomáhaly naše matky. Místo, aby nás povzbudily a pomohly nám posílit naše sebevědomí, možná právě proto, že samy jej vždy měly nízké a milovat sebe samu je nikdo nenaučil, tak i ve vztahu k nám dělaly to nejlepší, snažily se podpořit v nás tu malou chudinku. Aby nás ten velký svět nezranil a neublížil nám, tak nám raději „ublližovaly“ ony.
 A všichni dobře víme, že krása není tam venku, ale vychází zevnitř. Když je žena krásná a sebevědomá uvnitř, pak se tato skutečnost odráží v jejím vnějším světě a ona se stane krásnou a zářivou i navenek.



ZDROJ TAKÉ Z : http://bohynelasky.cz/sebelaska/

0 comments:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! :)