středa 7. prosince 2016

Vánoční recepty: Skládaná srdíčka

♥Ahojte všichni♥
Už je prosinec.Lidé začínající péct nebo dokonce pečou a někteří už mají napečeno! Přemýšlela jsem o Vánočních článcích a hned mě napadly recepty, které máme osvědčené už několik let. Jsou to recepty od našich babiček. Cukroví mám ráda, dopřeji si ho hlavně na Vánoce, ale snažím se to nepřehánět. Proto chci "rozeslat" tyto skvělé recepty dále k Vám, aby jste jej mohli vyzkoušet!
Dnes mám recept z časopisu, není od babiček. Tyto skládaná srdíčka dělám poprvé v životě a musím říct, že jsou výborné! Proto jsem se rozhodla, že tento recept napíšu jako první. Vyzkoušejte a uvidíte!

Recept
Světlé těsto: 200g hladké mouky, 60g moučkového cukru, 1 vanilkový cukr, 160g másla, 2 žloutky, citronová kůra .
Tmavé těsto: 200g hladké mouky, 15g kakaa, 60g moučkového cukru, 1 žloutek, 30g mletých ořechů. 
K tmavému těstu mám poznámku. Nešlo vůbec dohromady (asi něco zapomněli připsat) a tak jsem tam dala máslo od oka, prostě aby těsto šlo dát dohromady. 

Příprava:  
Vypracujeme obě těsta, které vyválíme a vykrajujeme srdíčka. Polovinu srdíček vykrojíme menší formičkou a barevné prohodíme. Já jsem to dělala teda tak, že jsem vykrájela tmavé srdíčka a světlé, a budu to před Vánocemi slepovat nejspíš nějakým krémem, neměla jsem totiž malou formičku tak dělám stejná ( budu slepovat tmavé a světlé.)
Skládaná srdíčka se slepují nugátem ( 150g másla, 150 g nugátu) můžete je samozřejmě slepit i nějakým krémem, kterým budete chtít.
Tmavé srdíčka mi připomínají zlaté sušenky ( ty tmavé kakaové)  a ty světlé mi zase připomínají ty skořicové, i když do toho světlého  těsta se skořice vůbec nedávala. 
Pečeme zvolna asi při 170 C asi 10min.
Nugát necháme v mikrovlnné troubě změknout a přimícháme do vyšlehaného másla.  Upečená vychladlá srdíčka slepujeme nugátem ( já je budu slepovat, až před Vánocemi)


2 komentáře:

  1. Kdybych nebyla úplné pako na pečení, pekla bych od rána do večera. Srdíčka jsou typickými vzory ale v kombinaci s dvěma druhy těsta vypadají opravdu pěkně... ❤️

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)